Meatless March Week 1

Op The Baking Bucketlist deel ik regelmatig vegetarische recepten. Ik eet gewoon vlees en vis, maar zeker 2 dagen in de week kook ik vegetarisch. De afgelopen jaren heb ik ieder jaar voor mezelf een challenge gehad om 1 maand geen alcohol te drinken. Maar toen ik vorig jaar meedeed aan de Week zonder vlees, dacht ik.. dit wil ik ook proberen een maand vol te houden. Het idee voor Meatless March was geboren!

Meatless March Challenge

Ook dit jaar is er weer een Nationale week zonder vlees. Namelijk van 11 tot 17 maart. Ik heb me hiervoor aangemeld, maar ik wil mezelf uitdagen om het een hele maand vol te houden. Het idee was geboren: De Meatless March challenge. En nu hoop ik dat jullie deze uitdaging met mij mee aan willen gaan!

Maar wat moet ik dan eten?

Ik hoor je al denken, maar wat moet ik dan iedere dag eten, wordt het niet saai? Daar ga ik je bij helpen. Als jij ook een maand, of een deel van maart mee gaat doen met mijn Meatless March challenge, vind je hier op The Baking Bucketlist, iedere week, allerlei lekkere vega recepten voor het avondeten en voldoende lunchinspiratie. Ook de dames van Your Meal Planners doen met mij mee, en zij verzorgen voor 1 van de vier weken een vegetarisch menu met hun toppers. Daarnaast help ik je gedurende deze maand gemotiveerd te blijven en delen we persoonlijke verhalen. En deel ik de recepten ook via mijn Instagram account.

Dus, wie gaat deze uitdaging met mij aan? Meld je dan onder deze post, of op mijn Instagram aan voor de Meatless March Challenge. De komende weken deel ik steeds aan het begin van de week een blog met voldoende vega inspiratie. Gebruik de #meatlessmarchchallenge op Instagram als je een van de recepten of iets over je deelname post. Vind ik heel leuk om terug te zien!

Week 1

Lunch:

  • Maak eens deze lunchwraps met gegrilde groentes en hummus. Ik gebruikte een zelfgemaakte hummus met peppadew. Dan heb je de hele week een lekkere dip om rauwkost in te dippen.
  • Ik ga deze week een aantal soepen maken. Zo heb ik tussen de middag meteen een goed gevulde lunch, en ik maak er dan alleen wat rijstwafels met bijvoorbeeld hummus of smeerkaas bij. Ik vind het zelf ook lastig om niet makkelijk een paar boterhammen te smeren met vleeswaren. Dus dit is voor mij een goede manier om én minder trek te hebben én die vleeswaren te omzeilen.
    Denk aan een lekkere Franse uien soep, een pompoensoep, of een gezonde linzensoep.

Diner

  • We beginnen de week met een makkelijke pasta met champignons en asperges. Optioneel kun je hier nog vegetarische kipstuckjes aan toe voegen. Maar door de kaas heb ik het niet gemist: Vegetarische pasta met asperges.
  • Voor dag twee maken we nasi goreng met gebakken tempeh en satésaus. Ik ben een fan van tempeh. Zeker als je de tempeh van te voren marineert in wat ketjap en sambal en in een koekenpan krokant bakt.. hmm heerlijk! Maak het jezelf gemakkelijk door nasi groentes en kant en klare satésaus te gebruiken.
  • Voor dag 3 staat er een parelcouscous salade met falafel op de planning. Ideaal om restjes groentes op te maken zoals de champignons en asperges die je voor de pasta van maandag hebt gebruikt. Heb je nog salade over? Neem die dan de volgende dag mee als lunch.
  • Het vierde recept is een vegetarische lasagne met prei en champignons. Ben je niet zo’n prei fan? Kies dan voor broccoli en courgette.
  • En we eindigen deze week met een vegetarische curry met pompoen en linzen. Er zijn nog volop pompoenen te vinden in de supermarkt. Dus maak er nu nog mooi gebruik van. In dit recept leg ik uit hoe je zelf een gele curry pasta maakt. Maar je kunt natuurlijk ook kant en klare yellow curry pasta gebruiken als je niet genoeg tijd hebt.

 

 

Laat je het weten als je meedoet of een van deze recepten hebt gemaakt? Succes!

Liefs, Saskia

   



2 thoughts on “Meatless March Week 1”

  • Jaaaa, ik ga graag deze uitdaging samen met jou aan. Wij eten sowieso steeds minder vlees (nog zo’n twee keer per week ongeveer) en ben benieuwd hoe zo’n vleesloze maand ons gaat bevallen! Super initiatief, Saskia!

    • Wauw wat goed! Wij zaten toch wel zeker op 4 keer per week vlees, 1x vis en twee keer vega.. dus het was voor mij wel een uitdaging! hahaha Super leuk dat je meedoet Mandy!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


The Baking Bucketlist - 2018